יום שני, 4 בפברואר 2013

דיקור אפרכסת האוזן-האדם שבאוזן

                         האדם שבאוזן.
                 אוריקולותרפיה- דיקור אפרכסת האוזן.


האוריקולוטרפיה מבוססת על מדע מדויק ונחקר רבות בשילוב אינטגרטיבי ברפואה הקונבנציונלית. השיטה שמרכזת בתוכה פריסה רחבה של פתולוגיות
עד שלא נוכחתי בעצמי בהצלחות ושיפור קליני אמיתי של מטופלים רבים לא הייתי מאמינה, שאכן יש בשיטה הזו פוטנציאל לריפוי אמיתי.
השינויים הדרמטיים בטיפולים לא השאירו אותי אדישה, בכל פעם מחדש אני נפעמת.
אפשר לעזור בהרבה מחלות כרוניות ולשפר תפקוד איברים פנימיים ולטפל באיזון מערכת העצבים.

אני מזמינה אתכם לקרוא כאן מאמר ידידותי בנושא ולקבל מידע שישמש אתכם לכשתרצו להתנסות בטיפול זה.

מה גרם לכל כך הרבה רופאים ומטפלים מסוגים שונים לחבור ולטפל דרך האוזן?
האוריקולוטרפיה הינה שיטה אבחנתית וטיפולית, איתור הנקודות באוזן מאפשר לבחון את מצב התיפקוד האנגרטי והפיזיולוגי של האיברים ולהשתמש באינפורמציה כמודל קליני לבחירה של הטיפול המדויק ביותר עבור המטופל.


דיקור ואבחון האוזן הרקע ההסטורי:
רפואה האוריקולרית התפתחה ב-30 שנים האחרונות במדינות אירופאיות כדוגמת צרפת וגרמניה. רפואת האוזן מקורה ברפואת המזרח, האזכורים הראשונים לטיפול באוזן מופיעים כבר בתקופות עתיקות ביותר בסין, אך למעשה התפתחה ונחקרה בעולם המערבי על ידי רופאים קונבנציונלים.
המילה Auricle משמעותה אפרכסת .


רפואה אוריקולרית התפתחה בצרפת והתפשטה לגרמניה ע"י ד"ר פול נוז'יה בשנים 1951-1956.
ד"ר פול נוז'יה מייסד חוקר ואבי השיטה היה פיזיקאי צרפתי, טען שיש 7 דגמים של אפרכסת אוזן .

מיפןי את האוזן לפי נקודות רפלקס נעשה בהתאם למבנה הגוף, ייצוג של כל מערכות הגוף :
  • מערכת השלד והתנועה,
  • מערכת קרדיו-ווסקולרית
  • מערכת עצבים אוטונומית ואף ידע להבדיל ולמפות את מערכת העצבים הסימפטתית והפר-סימפטתית.
פול נוז'יה כתב ספר  בשם "האדם שבאוזן" בו הדגיש את המונח "סומאטופוגרפיה" כהולוגרמה ביולוגית מוקטנת המשקפת את כל האיבר הגוף באוזן.
נוז'יה טען שמצג העובר ההפוך באוזן מתאר וממפה את מיקום האברים בגוף.
כל תא בגוף הינו ביטוי "המיקרו של המקרו" בגוף.  ז"א שכל תא בגוף הינו שיקוף וביטוי של כל הגוף. לכן משתמשים בנוקודת רפלקס אנטומיות מסוימות המשמשות כדי לטפל בגוף כולו.

בשנת 1957 פירסם את התאוריה החדשה והמיר באופן רשמי את שמה מדיקור אוזן לרפואה אוריקולרית. ובשנת 1990 אירגון הגג העולמי World Health Organisation - WHO הכריז את הרפואה האוריקולרית כמתועד מדעית ושיבח כשיטה פשוטה ומהירה לטיפול.

כיצד אוריקולוטרפיה משפיע על הגוף?

האפרכסת האוזן ונקודות הרפלקס מעוצבבות ע"י 4 עצבים קרניאלים ו-2 גנגליונים מחוליות צוואריות להן שלוחות עצבים שמגיעות לעור באפרכסת האוזן:
  • עצב מס 5 Tregiminal Nerve
  • עצב מס 7 Facial Nerve
  • עצב מס 9 Glossopharyngeal Nerve
  • עצב מס 10 Vagus Nerve
  • גנגליון צווארי Cervical Vertebral 2+3


עצבים קרניאלים יוצאים  ישירות מקליפת המח ולא מחוט השדרה מהווים גישה למח ע"י מערכת העצבים הפריפרית.
כשמתבוננים בפיזיולוגיה של הגוף ניתן למפות איזורים פעילים בקוטקס של המח בהתאם לאיזורים הפעילים בגוף.כל העצבים הסנסורים מתבטאים בחלקו הקדמי האנטריורי של האוזן וכל העצבים המוטוריים מתבטאים בחלקו האחורי ש האוזן,הכוונה לאספקט המוטורי של מערכת התנועה והשלד.
נקודות רפלקס מתבססות על מקטעים סומטו-סנסורים של קליפת הקורטקס במח ומהוות מאין נציגות של כל חלקי הגוף.

כיצד נבחרות הנקודות לטיפול?

הגילוי המשמעותי הינו שהנקודות מתייחסות למפגשים של מערכות העצבים . כך שלמעשה אם נרצה להשפיע על האיבר עצמו,נבחר נקודות באיזור האנטומי של האיבר שמיוצג במח.

כל עוד ישנה הפרעה בתפקיד העצבי של האיבר מסוים, הרפלקס הסומאטי הנשלט ע"י המח ישאר פגום ולא יתפקד כראוי בעקבות הפרעה בממסר העצבי של האיבר.
לגוף האדם יש יכולת לרפא כל מחלה למעשה הגוף מרפא את עצמו אל עצמו בכל יום,פרט למחלות כרוניות.

כיצד עוברים הממסרים מהגוף אל המח?

נדמיין שהמח שלנו הוא כמו מעבד של מחשב ,האוזן מדומה לתחנת איסוף פרפריאלית דרכה מגיעים אל התחנה המרכזית. האוזן היא כמו מסך,הנקודות על גבי האוזן משמשות כנתיב שמאפשר גישה ישירה למעבד (מח).נקודות באוזן משקפות את מצבם הפיזיולוגי של רקמות ואיברים שונים בגוף דרך אותות עצבים.


לדומגא כשיש לאדם כאב במרפק שמאל, מערכת העצבי יחזירו משוב אל הקורטקס הימני ומאחר וממסר עצבי זה מגיע אל הקורטקס במח, הוא הכרח יופיע באיזורים של מרפק שמשתקף באוזן. נקודת הרפלקס באוזן תאותת שישנה בעיה במרפק וגירוי הנקודה באוזן תשלח גירוי הפוך אל הקורטקס במח,משם המח יוריד ממסר אל המרפק וישלח חומרים משככי כאבים שיאיצו את תהליך הריפוי.

כיצד האוזן משמשת לטיפול ולאבחון רמת תפקוד פיזיולוגי של איברי הגוף?
  • ניתן לאמוד את מידת ההשפעה על ידי מדידה ואבחון נקודות הרפלקס לאחר הדיקור.איבוד אוזן או פגיעה בגוף האוזן (חורים/ פירסינג באוזן) אינו פוגע בתפקוד של אותו איבר המיוצג במח והגישה אל האיבר נפגמת.
  • בעיה בתפקוד ברקמות הקיבה, יתבטאו באוזן לעיתים במראה אדום סביב נקודת הקיבה באו או באיתור רגישות על גבי הנקודה באוזן.קל לזכור את מיקומי האיברים ופיזורם הגיוני כשמתבוננים ומדמיינים עובר השוכב הפוך.
  • האיברים הפנימיים מיוצגים בשקעים באוזן המכונים קונכה עליון וקונכה תחתון.

יתרונות האוריקולוטרפיה:


  • טיפול מודרני וטבעי בעזרת הפעלה של נקודות רפלקס הנמצאות בשטח שכבת העור באפרכס
  • טיפול בדיקור אוזן אינו נועד לטיפול באוזן עצמה כאיבר,אלא משמש כטיפול טבעי לבעיות שקשורות לתפקיד המח ושאר איברי הגוףמטרת הטיפול לשפר את תפקוד של מערכות שונות בגוף האדם ולשפר את הבריאות.
  • אוריקולותרפיה אינה עוסקת רק בהקלה על כאב, ניתן לטפל בפתולוגיות ולשפר את התפקוד האופטימלי של הרקמות והאיברים.
  • דיקור אוזן מסייע בשמירה על "הומאוסטאזיס"  היציבות הפנימית של הגוף ואופן התמודדותו עם הפשעות חיצוניות , שמירה על מצב פנימי אידיאלי שמבקר ומשקף את אומדן מצבן של רקמות פנימיות ושמירה על תנאים יחודיים במדורי תא שונים.
  • משפיע על תהליך החלמה דרך בקרה וטיפול במערכת הנוירולוגית.זיהוי הנקודה הינו ממש ומאפשר גישה אל אותה רקמה או איבר בגוף שלוקה בחוסר או ירידה בתפקוד
  • אין זה אומר שאוריקולותרפיה מרפא סרטן או סכרת, אבל בהחלט משפר את תפקוד העצבי של האיברים הפגועים.
  • מאפשר גישה/ חלון דרכו ניתן להתבונן כיצד סטרס ולחץ משפיעים על תפקוד ועוזר באבחון הקליני ובקבלת החלטות טיפוליות.
  • ניתן לטפל מצבים של חרדה ודכאון, התנהגות קומפולסיבית והרגלים כפייתים. ההרגשה אחרי דיקור מתבטא בהרגשה של רוגע והרפיון.
  • מטפל במצבי התמכרויות,בתהליכי ריפוי והתגברות על התמכרויות לחומרים ממכרים.
 רבים שואלים מה ההבדל בין אוריקולוטרפיה - דיקור אוזן, לבין אקופונקטורה- דיקור גוף?
  • נקודות הדיקור בגוף נמצאות מתחת לפני שטח העור, בעוד שנקודות דיקור אוזן שיטחיות יותר ונמצאות על גבי העור, אין צורך לדקור עמוק.
  • ההבדל המשמעותי שברפואה אוריקולרית משתמשים במפגש עצבים במקום במרידיאנים.
  • נקודות דיקור מתייחסות לאיזור שבו נמצא האיבר, בדיקור גוף אם נרצה להפיע על האיבר עצמו,נבחר נקודות באיזור האנטומי של האיבר ואם נרצה להשפיע על מסלול המרידיאן נבחר נקודות שונות על גבי ולאורך המרידיאן.

מה ההבדל בין טיפול באריקולוטרפיה לבין רפלקסולוגיה או טיפול בכף היד סוג'וק,המשקפים את הגוף?
  • התקשורת בין האוזן והמח היא הקצרה והמהירה ביותר מבין כל הקישורים. בעוד שנקודות רפלקסולוגיה צריכות לעבור מעברים ארוכים ונרחבים במערכת העצבים עד שיגיעו אל המח.
  • השיטה השנייה בעלת גישה אל המח היא האירידיולוגיה - דרך האיריס ניתן ללמוד מה מצבם ותיפקוד מערכות ואיברים בגוף, אך דרכה ניתן רק לאבחן ולא לטפל.

הדרכה למטפלים בזמן טיפול באוריקולוטרפיה:


  • חשוב שהאוזן תהיה נקייה מכל חומר מסכך קרמי/מייקאפ או תכשיטים כדי לא לפגוע בתגובתיות החשמלית. חורים מסככים או אוזן מלוכלכת יפגעו בקריאה הקלינית של המטופל באיתור נקודות רפלקס רגישות.
  • כשמעברירים את הפוינטר בקושי רואים תנועה על גבי האוזן ובוודאי לא מחליקים או מותחים ומזיזים את העור, חשוב לתמוך באוזן בצידה האחורי כדי לאפשר לפוינטר או המכשיר החשמלי לאתר את הנקודות.
  • כשמדקרים באוזן חשוב לעשות ההרקה בעזרת מיכשור מיוחד מאחר והגוף הוא מתקן אלקטרו- מגנטי, ההרקה מונעת ספיחה של כל השדות האלקטרומגנטים מיותרים.









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה