יום ראשון, 9 בדצמבר 2012

התעללות בחיות ואכילת בשר.


                                              חייבים לשנות את הרגלי אכילת הבשר .


אי אפשר להישאר אדישים להתאכזרות הסדיסטית לחיות בתעשיית הבשר העולמית. זה קורה בכל העולם לא רק בארץ, הגיע הזמן שנקבל פרופורציות לגבי תעשיית הבשר ושנתעורר למציאות המעוותת שמתגלה לציבור בימים האחרונים. 
גם אני כמו רבים צפיתי בסרטון ובכיתי למראה ההתעללות בפרות ועגלים. 
הלב נצבט מהמצוקה ומהאכזריות הבלתי נסבלת שגורמת לחיות לסבול.
להלן כמה עובדות עצובות מאוד: תנאי הגידול של הפרות מחפירים הן מוחזקות בדוחק וצפיפות. הפרות אינן זוכות לצאת למראה כל ימי חייהן , פרט לזמן שבו יועמסו על משאית להישלח לשחיטה. הפרות מוזרעות בתדירות גבוהה והעגלים נלקחים מהם זמן קצר לאחר הלידה והפרה "משתגעת" מהפרידה , לא מפתיע שיש חיידק בשם "הפרה המשוגעת". 

תנובת החלב הממוצעת של פרה ישראלית הוא הגבוה בעולם , פרות נחלבות מספר פעמים ביום ומספקות כ 37 ליטר ביום ו11.000 ליטר בשנה. זו כמות מוגזת לכל הדעות ואי אפשר בלי להזכיר את הפגיעה ופציעת העטינים שגורמת לכאבים עזים בעת החליבה. העטינים מגיעים לגודל עצום שחשוף לחיידקים בגלל המגע של העטינים עם האדמה והחיידקים שבאים מהאדמה ומסביבה לא נקייה במחלבות. 
פרה שעוברת התעללות גלויה בשחיטה והתעללות סמויה כפרה מניבה חלב בכמויות מטורפות נחלשת, גופה ועצמותיה נחלשים. מצבם הנפשי של הפרות העגלים ,תרנגולות חקוק בזיכרון התאי בבשר, היש פלא שבני האדם שצורכים את כל מוצרים מן החי חווים דיכאונות ושינוי במצבי רוח קשים. 

המסע של המזון מהשדה אל הצלחת שלנו אינו פשוט כלל .
זה כולל את כל סוגי החיים שבסופו של דבר אנו בני האדם צורכים. 
הביקוש לבשר הולך וגדל , גם במדינות ששמרו על מסורת צמחונית רואים שיש ביקוש לבשר.
בכנות אני לא צמחונית אבל ממעטת לאכול בשר מסיבות שונות. ובהחלט לא מסכימה עם תעשיית הבשר שמשקיעה המון כספים ביצירת תדמית שמדובר במוצרי מזון בריאים וחיוניים בעוד שהם גורמים למחלות רבות , זו לא ספקולציה אלא עובדה קיימת ומוכחת. 
תעשיית המזון אחראית לחמישית מפליטת הגזים הרעילים שפוגעים וגורמים לאפקט התחממות כדור הארץ ופגיעה באיכות הסביבה. בגלל שהמשחתות מייצרות כמות אדירה של פסולת שמזהמת את הנחלים והנהרות .
כל זה מביא אותי לחשוב שוב ושוב ולקבוע חוקים חדשים קודם כל עבורי ובני משפחתי. 
יש לי חברים צמחוניים שאני מאוד מעריכה את דרכם בין אם היא אידאולוגית והיום אני מבינה אותם יותר מתמיד.

אז מה כן אפשר לעשות?
כמו שאמרתי אני לא צמחונית אבל בהחלט מתחילה להבין שיש לנו חשיבות ותרומה גדולה למען הצלת הפרות בארץ. 
לכן אני ממליצה להפחית את אכילת הבשר ולאכול בשר רק פעם בשבוע ועדיף לאכלו אורגני. כי אם כבר אז נשקיע במנת הבשר השבועית. 
וסלחו לי שאני לא מפצירה גם בעצמי להפסיק את הבשר והעוף. מה שכן אני ממליצה לא לאכול נקניקים שונים רק כדי לסגור פינה של סנדוויץ .

-אני מחפשת תחליפים ראויים לחלבון בריא, סידן וויטמינים רבים שהרבה יותר זמינים ונספגים ביתר קלות. 
- להפחית את מוצרי החלב ולהתמקד רק במוצרי חלב שמחלב עזים או כבשים. בתקווה שמצבם הרבה יותר טוב וכך ימשיך להיות.
- הולכת להכין הבורגר עדשים מתכון ותמונה בפוסט הבא.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה